وبسایت نشر آثار سعید مبیّن شهیر/پدر مکتب نمادگرایی جادویی
سعید مبین شهیر در گفتگو با ایرنا
دو شنبه 10 دی 1397 ساعت 13:45 | بازدید : 1133 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

سعید مبین شهیر در گفتگو با خبرگزاری دولت:

مبین روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب دومین اثر بنده بوده و در یک هزار نسخه به چاپ رسیده و در نوشتن آن از فن سجع استفاده شده است.
سعید مبین شهیر، با بیان اینکه موضوعات کلی این کتاب در باب فلسفه و ادب است، افزود: این کتاب در 23 فصل به همراه پیوست ها در زمینه مسایل آینده بشر و از بین رفتن ارزش های تمدن بشری نوشته شده است.
وی اظهار داشت: ظاهر مطالب این کتاب دارای صنعت نثر بوده ولی در باطن از شعر نو ( موج نو) تبعیت می کند و دارای سبک نمادگرایی جادویی است.
نویسنده کتاب «قطعه مقدس» با اشاره به اینکه برای نوشتن این کتاب حدود 4 ماه زمان صرف کرده ام، یادآوری کرد: هزینه اولیه چاپ این کتاب حدود 70 میلیون ریال است.
مبین شهیر، انگیزه خود از روی آوردن به نوشتن کتاب را بیان مشکلات موجود جامعه و بیان احساس درونی در قالب کتاب اعلام کرد و ادامه داد: هزینه بالای چاپ کتاب، قیمت پایین کتاب در جامعه و طولانی بودن روند صدور مجوز چاپ از مشکلات حوزه نشر است.
وی با اشاره به اینکه کتاب اول خود به نام « پایان نامه » را نیز در یک هزار جلد و در موضوع پایان دنیا نوشته است، گفت: از کلاس دوم دبستان به نویسندگی علاقه مند شدم و از کلاس اول راهنمایی نوشتن شعر و مطلب را آغاز کردم.
مبین شهیر با قدردانی از حمایت های مادی و معنوی خانواده خود، نهادهای فرهنگی و دولتی خواستار حمایت بیشتر آن ها از فعالان حوزه چاپ و نشر شد.
مبین شهیر متولد سال 1378 بوده و هم اکنون دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه تبریز است.

 

لینک مصاحبه

http://www.irna.ir/eazarbaijan/fa/News/83066672


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سعید مبین شهیر در مصاحبه با روزنامه کیهان
دو شنبه 10 دی 1397 ساعت 13:39 | بازدید : 1108 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

سعید مبیّن شهیر در مصاحبه با روزنامه کیهان

 

نگاهی به کتاب‌های «پایان‌نامه» و «قطعه مقدس» نوشته سعید مبین شهیر

سعید مبین شهیر نویسنده جوانی است که سبک جدیدی در نوشتن را تجربه می‌کند. که خود آن را «نمادگرایی جادویی» می‌نامد. مبین شهیر متولد 1378 و دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تبریز است. این نویسنده تبریزی نخستین کتابش را با عنوان «پایان‌نامه» در سال 1396 منتشر کرد. «پایان‌نامه» مورد استقبال صاحب‌نظران قرار گرفت و نقدهای خوبی دریافت کرد. مقصود سامع - شاعر و نویسنده- درباره «پایان نامه» می‌نویسد: «نگاه نو و قلم متفاوت و نوگرایانه از جمله ویژگی‌های بارز و در خور توجه نویسنده این کتاب است. وی در این کتاب در تلاش است نگرش‌های تازه‌ای را به تصویر درآورد، نگاه او، نگارش بدیع با واژگان متفاوت بسیار تصویرگراست. هرچند نگاه نو به جهت تازگی نیازمند تلاش بیشتر است. اما وی توانسته خواننده را با خود همراه کند.»
این نویسنده جوان و پرتلاش سعی دارد که این پیام را به مخاطبان؛ به ويژه نسل جوان برساند که:
 هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
                      باز جوید روزگار وصل خویش
 تازه‌ترین اثر سعید مبین شهیر با عنوان «قطعه‌مقدس» چندی پیش طی مراسمی در کتابخانه شهید باکری سردرود رونمایی شد.
مراسم رونمایی از کتاب «قطعه مقدس» با حضور دکتر شهرتی‌فر (معاون سیاسی- امنیتی استان آذربایجان شرقی)، استاد کریم مراغه‌ای (مدیر کانون‌های مساجد استان)، شهرداران برخی از شهرها، اعضای شورای شهر و شماری از مسئولان استان برگزار شد.
در این مراسم دکتر شهرتی‌فر از نویسنده کتاب به خاطر ابداع سبکی جدید در ادبیات ایران قدردانی کرد. وی همچنین گفت: این کتاب درباره ارزش‌ها حرف می‌زند و ما همه باید از ارزش‌های جامعه حمایت کنیم.
سعید مبین شهیر درباره علاقه‌اش به کتاب و نوشتن می‌گوید: از کودکی عاشق کتاب بودم. بهترین هدیه همیشه برای من کتاب بود. خصوصا کتاب‌های مذهبی و فانتزی. در میان کتاب‌های مذهبی به کتاب‌هایی که در خصوص سخنان و زندگانی حضرت علی(ع) نوشته شده بودند علاقه بیشتری داشتم. آرام‌بخش‌ترین مکان‌ها برای من مساجد و کتابخانه‌ها هستند و اگر فردی با این دو مکان انس بگیرد و آرامش غیرقابل وصفی را تجربه خواهد کرد. نوشتن را از کلاس اول ابتدایی شروع کردم، به تشویق والدین و آموزگارانم به طور حرفه‌ای آن را ادامه دادم، در دوره دبیرستان نخستین کتابم با عنوان «پایان‌نامه» چاپ شد.
در فصل بیستم «پایان‌نامه» آمده است:
عمر فاصله میان ما، زمان حل معمای آفرینش بود...
جهش آوارگی‌ها تو را می بیند...
و پس از ده نسل به تو برمی‌گردد...
پایم را بی‌درد روی سنگ‌های لغزنده می‌گذارم...
اگر به آسمان نرسم، او حتما به من خواهد رسید....
ای کاش می‌توانستی مرگم را بشماری.... که پنجاه هزار هوس از تنم بیرون می‌گریزاند...
رهگذری بر بی‌معرفتی خود شدم... اما هنگامی که زیر خاک بی‌انتها، بی‌نیاز شدم، مسافر همیشگی نیازهایم گشتم...
من بودم... هزاران سال پیش... در تماشای سخنان شیطان... سخنانی که در آینده شکل گرفتند....
از خداوند خواستم مرا در قلب انسان‌ها پایدار نگه دارد...
اگر بازی فرزندان و همسران شیطان را بر شکوفه‌ها و میوه‌ها بدل کنم...
آن گاه خواهی فهمید که دنیای ما در حال بازی است. بازی دوستان و دشمنان...
از زمین و زمان و زیبایی‌هایشان جدا شدم... به دوزخ خداوند رسیدم... درخت کهن سال دیروز پیرتر شده بود...
اما سیب خورده شده ای را کنارش دیدم که به زنجیر بسته شده بود...
سیبی که هر روز شرم می‌کند...
اما حس بخشایش، ششمین حس نارسیده اوست...
و فریاد بلوطی را از همان درخت شنیدم...
احساس کردم از دریای لحظه‌هایم برخاست...
اما فهمیدم تنها کتک هدیه‌های یک مجسمه را خوردم...
مجسمه‌ای آزاد که بلوط درون قلبش بدون مشعل سوزانده می‌شود...
سعید مبین شهیر درباره مضمون نوشته‌هایش در «پایان‌نامه» می‌گوید: در این کتاب سعی کردم مشکلات آینده بشر را ترسیم کنم. مشکلاتی که علت آن دور شدن انسان از خود و فراموش کردن خداوندش است. استفاده نادرست از تکنولوژی سبب فاصله گرفتن انسان از ارزش‌های والای انسانی همچون عدالت، راستی و بینش صحیح می‌گردد. اصل دیگری که در کتاب به آن اشاره کرده‌ام توجه به تاریخ است. من معتقدم ملتی که تاریخ خود را نشناسد در گمراهی زندگی می‌کند.
سبک نمادگرایی جادویی
نمادگرایی جادویی چگونه سبکی است؟ مبین شهیر در پاسخ می‌گوید: نوشته‌های من نه داستان هستند و نه شعر. وقتی از من پرسیده می‌شود درباره موضوع کتاب‌هایم توضیح دهم واقعا نمی‌دانم چه بگویم چون نوشته های من بر مدار یک موضوع خاص که یک شروع و یک پایان داشته باشد، نمی‌گردد. سبک «نمادگرایی جادویی» از وسعت علوم انسانی درنوشتن متون، اشعار و داستان‌ها استفاده می‌کند؛ به طوری که فهم دو کتاب «پایان‌نامه» و «قطعه مقدس» در گروی داشتن اطلاعات دینی، تاریخی، ادبی و فلسفی است. کوتاه‌نویسی و ایجاز از دیگر ویژگی‌های غیربنیادین این سبک است، همچنین استفاده از نمادهای جدید و عمدتا تا به حال استفاده نشده و از هم گسیختگی جملات، در این سبک حتی یک مفهوم می‌تواند در قالب نمادهای گوناگون در یک کتاب عرضه شود. هر انسانی میزانی از شناخت شهودی را داراست و پرورش این شناخت در سبک نمادگرایی جادویی بسیار ضروری است. به نظر من نمادگرایی جادویی در تعریف کلی عبارت است از نمادگرایی جدید، افراطی و ساختارشکن.
 در کتاب «قطعه مقدس» می‌خوانیم:
چگونه می‌گویید دیگران را قربانی کنند تا خشنود شویم؟... اگر مردید... و آیندگان شما را برانگیختتند... قطعا مجازات خواهید شد... حال آن که از ثروتمندان هستید...
پس همانند ستارگان... به گروه آسمان بپیوندید... شما در سایه علم مأمون هستید... چنین باد که جاودان باشید... و پادشاه جهان‌‌های هم عرض...
اگر بشورید... و آیین سیاه و باستانی خود را جویید... از شما رو می‌گردانم... و سرنوشت شما چه بد سرنوشتی خواهد بود...
مبین شهیر درباره کتاب «قطعه مقدس» می‌گوید:
«قطعه مقدس» انسان را از خطرات احتمالی آینده بیم می‌دهد و ماشینی شدن انسان را یک تهدید جدی برای او می‌داند. زبان نوشتاری کتاب سرداست، اما همواره با صمیمیت که واقع‌گرایانه سخن می‌گوید.
به کسی ندارم الفت ز جهانیان، مگر تو
سعید مبین شهیر در رابطه با نویسندگان تازه قلم و علاقه خود به سعدی و نیما می‌گوید: لذتی که در دست گرفتن کاغذهای یک کتاب است، هیچ جای دیگر یافت نمی‌شود، من در خلوت خودم شعر نیز می‌سرایم، از میان شاعران بزرگ حلاوت سخنان استاد سعدی شیرازی به گونه‌ای  است که به دل هر کس می‌نشیند؛ مصرع «به کسی ندارم الفت ز جهانیان، مگر تو» سروده استاد، سلاح من در برابر مشکلات زندگی است. یکی از کارهای اشتباهی که در رابطه با نویسندگان تازه قلم صورت می‌گیرد، تخریب و دلسرد کردن آن‌هاست. چه اشکال دارد که در ابتدای نویسندگی یک فرد او را تشویق صددرصدی کنیم و سپس باگذشت زمان به نقد نوشته‌های او و نه صرفا انتقاد بپردازیم. الگوی ادبی من نیما یوشیج است. ایشان برای من نماد کامل استواری و ایستادگی در مقابل مشکلات است. زمانی که کسی شعرنو را قبول نمی‌کرد، مقاومت و اعتماد به نفس او باعث به ثمر رسیدن شعر نو شد. شعر «ای آدم‌ها» نیز یکی از اشعاری است که همیشه زمزمه می‌کنم.
سخنی با نویسندگان
سعید مبین شهیر در پایان می‌افزاید: یک نویسنده خوب باید سه ویژگی را حتما داشته باشد تا بتواند پیشرفت کند: 1- مطالعه کتاب، دیدن فیلم و گشت در طبیعت 2- داشتن نگاهی منتقدانه به آثار دیگران 3- پای‌بندی به اخلاق، نویسندگان باید چشم و زبان جامعه باشند نویسندگانی هستند که تنها می‌بینند و سخن نمی‌گویند و اشخاصی هم هستند که چیزی نمی‌بینند و تنها فریاد می‌زنند.

 

 

لینک مصاحبه در سایت روزنامه

http://kayhan.ir/fa/news/149710


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فروش کتاب قطعه مقدس اثر سعید مبیّن شهیر آغاز شد
شنبه 17 آذر 1397 ساعت 16:6 | بازدید : 1204 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

قطعه مقدس دومین کتاب نوشته شده در سبک نمادگرایی جادویی می باشد.با این از زمان چاپ کتاب مدت زیادی نمی گذرد،محبوبیت بالایی بین اساتید ادبیات،شاعران و نویسندگان پیدا کرده است.

استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای،بزرگترین شاعر ترک زبان ایران درباره این کتاب می گوید:این کتاب مناسب برای اهل ادب است و سپس نویسنده کتاب را شاگرد خود معرفی می کند.

 

معرفی کتاب در خبرگزاری ایرنا:

http://www.irna.ir/eazarbaijan/fa/News/83066672

معرفی کتاب در خبرگزاری پانا:

http://www.pana.ir/news/859958

 

روزنامه همشهری درباره این کتاب می نویسد:

موضوع این کتاب(قطعه مقدس)بیشتر ادبی-فلسفی است.این کتاب آینده انسان،جهان بینی و مشکلاتش را بررسی می کند.هدف این کتاب بیشتر بررسی فساد و به هم ریختگی تمدن های آینده انسان است که می تواند از جنگ های بسیار عظیم شروع شود و به گسترش بیماری ها و افسار گسیختگی هوش مصنوعی بینجامد.

 

برای اطلاعات بیشتر و خرید کتاب می توانید با شماره09149188587تماس بگیرید.از طریق همین شماره می توانیم در تلگرام نیز جوابگوی شما باشیم.

 

توجه!!!

کتاب قطعه مقدس در هیچ جایی غیر از این سایت(سایت رسمی نویسنده کتاب)به فروش نمی رسد.لذا فروش کتاب در سایت های دیگر مصداق کلاهبرداری است و آن سایت تحت تعقیب قضائی وپیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جملات قصار از کتاب قطعه مقدس
جمعه 9 آذر 1397 ساعت 20:3 | بازدید : 1079 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند جمله از کتاب قطعه مقدس
جمعه 9 آذر 1397 ساعت 20:1 | بازدید : 1054 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انجمن عالی علوم انسانی
جمعه 18 آبان 1397 ساعت 1:3 | بازدید : 933 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

انجمن عالی علوم انسانی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراسم معارفه شهردار جدید شهر سردرود برگزار شد
شنبه 28 مهر 1397 ساعت 21:51 | بازدید : 907 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

از شنیدن این خبر بسیار خرسند شدم.چون می خواهم شهرم پیشرفت کند.چون امید دارم به روز های بهتر برای شهرم و همشهریانم.خود شاهد هستم که اعضای شورای شهر و به خصوص سرکار خانم آرزو مبصر و جناب آقای شاهین نظری زحمت بسیار کشیدند.چون انتخاب شهردار برای شهر خودم است،از اعضای شورا و روابط عمومی شهرداری کمال تقدیر را دارم و این انتصاب را به جناب آقای ناصر اسماعیل زاده تبریک عرض میکنم.از خداوند بزرگ خواستارم شهر سردرود پیشرفت چشمگیری در همه زمینه ها داشته باشد تا جوانان این شهر بتوانند هر چه بهتر در فعالیت های مختلف اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی فعالیت کنند.تا یادم نرفته بگویم امروز صبح امام جمعه شهر سردرود جناب آقای دکتر جلیل جلیلی را نیز در حال رفتن به جلسه معارفه دیدم و از احترامی که نسبت به ایشان از طرف اهالی شهر شد خشنود شدم.همه حرف های من دلیل دارد و دلیل این حرفم این است که رفتار خاشعانه دکتر جلیل سبب محبوبیت ایشان در شهر شده است که این بسیار خوب است و طبق آموزه های امام علی(ع).در نهایت این بیت را به خودم و خوانندگان یادآوری میکنم که(خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خشنود باشی و ما رستگار)



 

 

1397/7/28
سعید مبیّن شهیر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عاشورا؛درس جاودانگی...
سه شنبه 20 شهريور 1397 ساعت 3:30 | بازدید : 747 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

عاشورا؛درس جاودانگی...



بدون شک روز عاشورا صحنه دوم جنگ خندق در صدر اسلام است.روزی که تمام کفر در مقابل همه حق ایستاد.امام حسین(ع)معلم بزرگ این واقعه درس های مهم و ظریفی به ما آموخت و پس از ایشان نیز حضزت زینب(س)در مقام یک معلم الهی کاری کرد که روز عاشورا هیچگاه در خاطر مردم به شبی خلوت و مغفول مبدل نشود.ما شیعیان و مخصوصا قشر دانشجویان و دانش آموزان که به فرموده امام(ره)آینده سازان این سرزمین هستیم،با همکاری و همیاری هم و بر پایه شناخت صحیح از مبانی عاشورا و اهداف قیام امام حسین می توانیم بر معرفت حسینی خود بیشتر بیفزاییم.شرکت در عزاداری ها و هیئت های مذهبی کاری است بس خداپسندانه اما به شرطها وشروطها.اول این که شرکت در این مجالس با شناخت و معرفت همراه باشد.دوم این که در کنار این مراسمات از کار های واجب و ضروری دینی و زندگیمان باز نمانیم.سوم این که موجب آزار هیچ انسانی نشویم همان طور که پیامبر(ص)ما را به این امر مهم همیشه تشویق می کرد و چهارم این که سعی کنیم در عزاداری ها خلوص نیت داشته باشیم.کسی از این عزاداری های حسینی بهره مند خواهد بود که این عزاداری ها به نحوی در ارکان زندگی او تاثیر بگذارد.بی تردید بلند ترین ارتفاعی که می توانیم از آن سقوط کنیم افتادن از چشم مهدی فاطمه است.

 

 

سعید مبین شهیر

1397/6/19


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رکود فرهنگ وادب در اوضاع امروز ایران
چهار شنبه 14 شهريور 1397 ساعت 15:10 | بازدید : 990 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

امروز اگر از فرهنگ و ادبیات با مردم حرف بزنی می گویند دلت خوش است این تورم کمرشکن زندگیمان را دشوار کرده است...چه کسی حوصله این را دارد که از فرهنگ و ادبیات حرف بزند.و احتمالا اضافه خواهند کرد که برو بچسب به وضع مالی خودت.این روز ها باید هر کس به فکر خودش باشد.این حرف ها شاید برای خیلی از مردم مفهوم چندانی نداشته باشد ولی برای ما نویسنده ها و شاعران پر از مفاهیم تیره و تصویری از زندگی کج و معوج روزگارمان است.باید اظهار تاسف کرد که بیشترین تیراژ کتاب در کشور به هزار جلد می رسد و عدم حمایت از نویسندگان و شاعران سبب بی حوصلگی و نا امیدی ایشان به نوشتن و سخن پردازی می شود.از طرفی بالا رفتن قیمت کاغذ باعث شده که برخی نویسندگان به جای نوشتن کتاب بروند و آواز خواندن را تجربه کنند!ادبیات یک هزار و چندصد ساله ایران ناتوان تر شده است و اگر به دادش نرسند معلوم نیست چه اتفاقی برایش خواهد افتاد.همیشه لفظ ادب با فرهنگ همراه بوده است و بی گمان علت آن تاثیر پذیری فرهنگ عمومی یک جامعه از ادبیات آن جامعه است.ممکن است کسی سوال کند چرا ما تاثیر ادبیات را در زندگیمان نمی بینیم؟در پاسخ به او باید گفت که تاثیر ادبیات بیشتر اوقات در زندگی تاثیری غیر مستقیم است.ادبیات با تاثیر در فرهنگ جامعه کاستی های آن فرهنگ را جبران می کند و در صورت ناتوانی از ادبیات ملل دیگر استفاده می کند.زمان سعدی و حافظ به دو دلیل عدم دسترسی آسان به فرهنگ کشور های دیگر(به دلیل دشواری های سفر) و همچنین قوی بودن فرهنگ و ارزش های اخلاقی آن دوران نیازی نبود از ادبیات ملل دیگر استفاده شود.ولی امروز تنوع طلبی در عرصه فرهنگ و ادبیات سبب شده است که ادبیات ملل دیگر در ادبیات ما وارد شود و این لزوما به معنی منفی بودن نیست.وضع اقتصاد امروز ایران ادبیات و جامعه را نیز دچار ضعف کرده است و به همین دلیل مظلوم ترین قشر جامعه یعنی نویسندگان و شاعران  کلمات خود را در دلشان محفوظ می دارند تا شاید زمانی بتوانند آن را برای دیگران هم فاش گویند.نویسنده و شاعر مانند بازیگر و خواننده و فوتبالیست نیست که مشکلش را بیان کند؛مانند چهره های مشهور تلویزیونی نیست که بگوید فلان مشکل را دارم؛بگوید که پولی برای چاپ کتاب ندارم.چه کار می شود کرد؟آیا باید دست روی دست گذاشت و دید که فرهنگ و ادب نیز دارد کم بها تر از گذشته می شود؟من هم یک نویسنده ام و وجدانم قبول نمی کند که در این باره اعتراضی نکنم.همیشه حرف راست را زده ام و در مقابل دروغ چون سپاهی درشت ایستاده ام.می دانم حرف من حرف دل بسیاری از اهل قلم است.اگر نتوانستم آن طور که باید این مشکل را توصیف کنم از نویسندگان محترم و دوستان شاعرم پوزش می خواهم.امیدوارم آینده روشنی برای ادبیات کشورم رقم بخورد و نام و یاد ادیبان وشاعران همیشه بر زبان ها جاری باشد.

 

سعید مبین شهیر

1397/6/14


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جدید ترین شعر از سعید مبین
چهار شنبه 23 خرداد 1397 ساعت 4:16 | بازدید : 932 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

دانی که چرا عشق،جنون آوردم؟
زیرا که به دیوانه بشد عشق سزا
من هم که بدم شاه خرد هیچ غمم
اما که خود خرد بشد نال و نوا

#سعید_مبیّن_شهیر

منتشر شده در صفحه اینستاگرامی

 

معنی ابیات:آیا می دانی که چرا عشق باعث دیوانگی من شد؟زیرا که عشق فقط قسمت دیوانه ها بود.من قبل از عاشقی فردی بسیار خردمند و دانشمند بودم.ولی خود خرد من هم به سبب عشق از خود بی خود شد و ناله و شیون سر داد.

وزن:مفعول-مفاعیل-مفاعیل-فعل(رباعی)

نام بحر:هزج مثمن اخرب مکفوف مجبوب

-------------------------------------------------------------------
آرایه مشهود:پارادوکس-تضاد-تناسب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 108
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :