وبسایت نشر آثار سعید مبیّن شهیر/پدر مکتب نمادگرایی جادویی
متنی بسیار زیبا که حاضران را در بهت فرو برد
سه شنبه 22 خرداد 1397 ساعت 19:35 | بازدید : 949 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

هنگامی که تنها می شوم،تو را می بینم..

و هنگامی که تو را میبینم،تنها می شوم..

اما بین دیدن و دیدن،فاصله بسیار است..

فاصله ای به بزرگی تنها بودن و تنها بودن..

 

#سعید_مبیّن_شهیر

برچسب‌ها: سعید مبین ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سعید مبین در گفتگو با خبرنگار مهر
سه شنبه 22 خرداد 1397 ساعت 15:28 | بازدید : 921 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

سعید مبین، نویسنده جوان تبریزی که خود را ابداع‌گر سبک «نمادگرایی جادویی» در ادبیات ایران می‌داند، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اولین کتاب خود که «پایان‌نامه» نام دارد، گفت: موضوع این کتاب پایان دنیاست؛ بخشی از مطالب با قوه تخیل و بخشی دیگر با تکیه بر مطالب علمی به نگارش درآمده‌اند.

او اظهار کرد: اوایل که نوشته‌های این کتاب را نوشته بودم، از اساتید پرسیدم که این نوشته‌ها را جزو کدام سبک می‌توان برشمرد، و آن‌ها گفتند این نثر کاملا جدیدی است و باید بیش‌تر معرفی شود.

سعید مبین که متولد سال ۱۳۷۸ است، به گفته خود نوشتن شعر را از اوایل مدرسه یعنی دوران ابتدایی شروع کرده و با استمرار بخشیدن به نوشتن، توانسته در دوران دبیرستان اولین کتابش را که بسیار مورد توجه اساتید ادبیات و رسانه‌ها قرار گرفته به چاپ برساند.

او همچنین به خبرنگار مهر گفت: سبک نمادگرایی جادویی یا «مجیکال سمبولیسم» در ادبیات اروپا هم رواج دارد اما تفاوت نثر من با نثر آن‌ها در این است که عنصر دین را در نوشته‌های دخالت داده‌ام.

سعید که خود را برای کنکور آماده می‌کند، قصد دارد در دانشگاه در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کند و دلیل آن را، علاقه بسیار خود می‌داند.

کتاب پایان‌نامه در سال ۱۳۹۶ در ۱۲۴ صفحه و ۴۰ فصل توسط انتشارات آیدین‌ساو تبریز به چاپ رسید و حالا پس از به فروش رسیدن هزار نسخه از آن، قرار است طی چند روز آینده چاپ دوم این کتاب روانه بازار نشر شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اگر آذربایجان نبود ایرانی وجود نداشت!
شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 1:32 | بازدید : 884 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

بی مقدمه آغاز می کنم.اگر آذربایجان نبود ایرانی وجود نداشت.آذربایجان با مشروطه خود نشان داد که یک قرن جلوتر از دیگران است.دوست عزیزی که دانسته یا نادانسته مردم شریف آذربایجان را تخریب می کنی؛بدان که از همین آذربایجان ده ها تن ادیب برخاسته اند.ادیبانی که در ادبیات فارسی تصرف جدی داشته اند.شهریار پادشاه ادبیات فارسی و ترکی نه تنها حرف اول را در ادبیات آذربایجان می زند بلکه ادبیات فارسی نیز بدون او لنگ خواهد زد.آذربایجان بخشی از تاریخ نیست.دروغ نگفته ام اگر بگویم تاریخ بخشی از آذربایجان است.آذربایجان یک منطقه یا ناحیه نیست.حقیقت بزرگی است که هیچ انسانی نمی تواند چشم به روی آن بندد.من از تعصب بیزارم ولی گفتن حقیقت وقتی که بزرگ تر از دریاها یا بلند تر از کوه ها باشد،اغراق جلوه می کند.امیدوارم تاریخ و ادب آذربایجان همیشه بدرخشد و آسمان این جهان را همچون ناهید نورانی نماید.

 

سعید مبیّن شهیر/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روزنامه مهد تمدن:پزشکان و اخلاق نامناسب با بیمار
شنبه 12 خرداد 1397 ساعت 12:1 | بازدید : 863 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

روزنامه مهد تمدن//
سعید مبیّن شهیر:

فرهنگ عمومی جامعه زمانی تداوم پیدا می کند که لایه های بنیادین آن جامعه دچار تغییر و تحول نگردد.حال اگر بخواهیم این دگرگونی را در یک جامعه فرضی مانند ایران بررسی کنیم باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که فرهنگ ایران آمیخته با فرهنگ اسلامی است.ارزش های فرهنگ ایرانی-اسلامی لزوما باید بر مدار اخلاق نیکو بنا گردد.یکی از مکان هایی که هر انسانی در طول عمرش با آن سر و کار دارد بیمارستان است.حال باید تصور کنیم که انسان در حال بیماری و ناراحتی به بیمارستان مراجعه می کند یا حداقل ناراحتی او برای یکی از وابستگانش است که در بیمارستان بستری است و همین یک درد برای آن شخص به حد کافی رنج آور است.وقتی یک پزشک یا عضوی از کادر بیمارستان برخورد ناشایستی با بیمار داشته باشد نه تنها موجب شدت یافتن درد و رنج بیمار شده بلکه اصول انسانی خود را انکار می کند.نمی گویم که هر پزشکی باید الگوی مردم باشد اما باید در یک حد مقبول به ارزش های اخلاقی جامعه خود پایبند باشد.هیچ توجیهی وجود ندارد که یک پزشک بتواند با بیمار خود بد رفتاری کند زیرا او از قبل واقف به ساز و کار شغل پزشکی بوده است.جدا از این موارد باید گفت که پزشکی رشته عشق است اما نه برای همه یا بهتر بگویم برای تعداد انگشت شماری از پزشکان.هیچ انکار کردنی نیست که دستیابی به ثروت های کلان مهم ترین و شاید تنها دلیل گرایش دانش آموزان به رشته پزشکی است و بدتر از این ها تعداد بسیاری از پزشکان ارزش شغلی خود را بالاتر از دانش آموختگان رشته های علوم انسانی می دانند!همان طور که می دانیم ارزش های اسلامی مبتنی بر عدل و قسط است نه انباشت و جمع آوری ثروت و برخی از پزشکان متاسفانه به این ارزش های والا هیچ اعتنایی نمی کنند.از موارد بالا میتوان نتیجه ای منطقی گرفت و آن بدین صورت است که وقتی در یک جامعه فاصله طبقاتی از نظر ثروت به طور جدی تداوم پیدا می کند و از طرفی موقعیت اجتماعی کاذب برخی گروه ها در جامعه افزایش پیدا می کند،آن افراد ثروتمند اخلاق،عقاید و آرمان های خود را زیر پا می گذارند و یکی از کنش های بیرونی این گروه ها تزلزل شخصیتی است که نمود خود را در اخلاق و رفتار نا شایست بروز می دهد.امیدوارم این گروه از پزشکان رفتار خود را منطبق با اخلاق و کردار اسلامی کنند تا بتوانند بیشتر و بهتر حافظ شخصیت اجتماعی خود باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کتاب پایان نامه؛تصویری از آخرالزمان(ماهنامه تبریز بیدار)
شنبه 12 خرداد 1397 ساعت 11:55 | بازدید : 993 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

ماهنامه تبریز بیدار-

کتاب پایان نامه تصویری از آخرالزمان-

پایان نامه،اولین کتاب در سبک مجیکال سمبلیسم نوشته سعید مبیّن شهیر نویسنده ایرانی تصویری جامع از آینده بشر را ترسیم می کند بیش از نصف کتاب به صورت رمزی نوشته شده است ما مطالب قابل درک را بررسی کردیم و چندی از پیشگویی های کتاب را معرفی می کنیم.

1-زندگی در کرات دیگر
2-فساد جنسی
3-تصرف در زمان
4-ظهور ابلیس
5-نیاز نداشتن انسان به خوردن و آشامیدن و خواب
6-خارج شدن از شهر ها به علت شیوع بیماری دست ساخته
7-سخن گفتن بدون واسطه انسان با حیوانات
8-پرستیدن انسان به جای خداوند
9-شهری تجاری در شرق که کنار دریاست،نابود می شود
10-توطئه برای اسیر کردن ایرانیان و رسیدن به جاودانگی خداوند
11-جنگ افزایی رژیم صهیونیستی و فریب دادن دیگران برای ادامه به زندگی
12-انسان ها مادران خود را انکار می کنند
13-انسان کودکان خود را می کشد

پایان نامه زبان گفتاری خاصی دارد که روایات دینی با چاشنی ایهام  در آن گنجانده شده است.این کتاب انسان ها را از پشت کردن به ارزش های انسانی بر حزر می دارد.پایان نامه انسان هایی را در آینده ترسیم می کند که خود را خدای مردم می دانند و به صورت آشکار دیگران را به بندگی و بردگی می گیرند.در فصل بیست و دوم کتاب در باب نگرانی برای آینده بشر می نویسد((ای آینده بی صدا؛برای انسان بیمناک و هراسانم.از پایانی که آغازش هیچ پایانی نداشته باشد))این کتاب با این که به خردگرایی بیش از عرفان و بینش توجه می کند ولی عقل گرایی محض را کامل کننده آرزو های انسان نمی داند.برای مثال پایان نامه در فصل بیست و سوم در این باب می نویسد((زنان و مردان را خبر از نادانی پنهان شده ای می دهم که زندگی را در عقل هایشان بجویند..و کیست که از میانشان بداند و به روشنی افکارشان سخن گوید؟و با دست راست خویش بر خدایشان بکوبد؛آنان را تسلیم نماید تا در آرامش نجات یابند..از آدمیان پیدا شده است..این است فکری روشن و پایدار در زندگی زمین)).پایان نامه یکی از عجیب ترین کتاب های تاریخ ادبیات به شمار می رود که ابهام و ایهام آن خواننده را میان واقعیت و افسانه رها می کند اما صمیمیت را دوستی پایدار برای او قرار می دهد.
پایان نامه به انسان آینده می گوید زنهار که مغرور باشی و این درست نیست که انسان در همه جهان تصرف داشته باشد ولی نتواند خود را تغییر دهد و غرور را این گونه توصیف می کند((روان دنیا با غرور و جسم آن با زیبایی لبریز شد.هر کس که با جسم او در امیخت،با روح او انس می گیرد)).
پایان نامه رسیدن به ذات خداوند را غیر ممکن می داند و می گوید((و در وجودت همگام چیزی یا کسی نیستی..و آنچه که از وجودت پیداست..از جهان نیرومند تر است..و کجاست وجود وجودت؟..چه نزدیک است..زمان من نیز بگذرد.. و دستانی که برای پر کردن پاران گشوده بودم بلرزند و بشکنند..این است بزرگ ترین خوشبختی انسان..که در راه رسش جاودان گردد)).
و در نهایت از فساد جنسی در آخرالزمان سخن می گوییم؛فصل چهارم کتاب اختصاصا به فساد جنسی در آخرالزمان پرداخته و آن را با مشکلات فراوانی همراه می داند و این گونه شروع می شود((می توانی صدای زنان را بشنوی..بیغوله های این شهر بیکران..در پیچ و تاب افلاک زشت جهان..پر از خنده است..اهریمنان میان بزهکاران مست می فروزند..باد نفیر می کند..زمین در قهر است..خاک در هوا می لغزد و برگ در زمین مغرورانه می خندد..به یاد نمی آورند این ملت..که قبر های خود را به تندی و در شتاب کنده اند..))
با توجه به متن بالا چند نکته را می توان برداشت کرد.
1-فحشا به قدری رواج می یابد که صدای فحاشان در همه جا شنیده می شود.
2-اهریمنان سبب پر رنگ شدن فساد جنسی در آخرالزمان خواهند شد.با توجه به لفظ اهریمنان که جمع بسته شده است،ممکن است این اهریمنان انسان یا فرزندان ابلیس باشد.
3-بلایای بسیاری اتفاق می افتد که قهر بودن زمین را بیان می کند.مغرورانه خندیدن برگ آن هم روی زمین نشان از ریختن برگ درختان و به اصطلاحی دوره خفتان و پاییز اشاره دارد که این خفتان درباره آزادی بیش از حد فساد جنسی است.
4-غافل بودن مردم از این که دارند سرنوشت خود را شوم تر و شوم تر می کنند.قبر کندن کنایه از بدبخت کردن خودشان است.
5-به یاد نیاوردن یعنی از تاریخ عبرت نگرفتن.تاریخ آیینه عبرت است و چون مردمان آخرالزمان به تاریخ توجه چندانی نخواهند داشت گرفتار خواهند شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مراسم رونمایی از سایت دبیرخانه جایزه ادبی قلم سال
دو شنبه 7 خرداد 1397 ساعت 23:7 | بازدید : 896 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

در روز دوشنبه مورخ1397/3/7از سایت دبیرخانه جایزه ادبی قلم سال رونمایی شد.این مراسم با حضور رئیس شورای شهر سردرود،مدیر خانه مردم نهاد ساردور و با حضور آقای عین الله حسین زاده خبرنگار و فعال فرهنگی شهر تبریز و جمعی از شعرا و ادیبان صورت گرفت.

برچسب‌ها: سعید مبیّن شهیر ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارتباط نمادگرایی جادویی با دیگر علوم
چهار شنبه 26 ارديبهشت 1397 ساعت 14:23 | بازدید : 870 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )
فلسفه و نمادگرایی جادویی

در نمادگرایی جادویی فلسفه جایگاه ویژه ای دارد. گاه اصول فلسفی در لابه لای نمادها گم می شوند که خواننده تیز بین می تواند آن ها را تشخیص دهد.در همه فصول کتاب به خردورزی اشاره شده است و عقل عنصر تاثیر گذاری در زندگی شناخته می شود.

 

تاریخ و نمادگرایی جادویی

در این مکتب به علم تاریخ و عبرت از سرگذشت پیشینیان اشاره های کوتاهی شده است. مثلا درفصل بیست و چهارم کتاب نوشته شده است ((و در تفکر خویش..تاریخ اولین اموزگارت باشد..و خود شناسی دومین آن..از هم جدا نمی شوند.. مگر تعصب به خوبی و بدی را از بین ببرند..و با هم جفت نمی شوند..مگر با چهره ای پوشیده نزد تو آیند..)) مثال های بسیاری وجود دارد که توجه ویژه این سبک را به علم تاریخ نشان می دهد.

 

مشکلات آینده بشر

مشکلاتی که برای انسان به وجود می آید بیشتر اوقات حاصل عمل خود اوست.پایان نامه همه انسان های جهان را مخاطب خود قرار داده و مشکلات آینده را برای انسان گوشزد می کند. مشکلاتی که در استفاده نادرست از تکنولوژی دامنگیر انسان می شود.از بیماری ها و مرگ ها یا از دور شدن انسان از ارزش های والای انسانی.

در کتاب پایان نامه بدین نکته نیز اشاره شده است که انسان با علم تجربی صرف به خداوند نمی رسد و برای کسانی که خدا را انکار کرده اند پاسخ های مناسبی ارائه می دهد.در فصل سی و هشتم از کتاب درباره انسان هایی که هر دم در منجلاب فساد گرفتار می شوند نوشته شده است ((برای سایه فرقی نمی کند تو که هستی..اگر چه شبیه توست..خواستند سایه ای نداشته باشند..پس همیشه در تاریکی قدم برداشتند..در شکنجه گاه عالم..که ابزار هایش سر انسان را بگیرند..و نگهبانانش دستان او را..و این انسان است که همچنان..به گذشته ها مغرور است..به معلم خود..به پدر خود..))

جامعه شناسی و نمادگرایی جادویی

جامعه شناسی مطرح شده در مکتب مجیکال سمبلیسم جامعه شناسی حسی-تجربی نیست. نمادگرایی جادویی با توجه به مفاهیم انسانی و دینی به ترویج خود می پردازد و از تمام ظرفیت های اخلاقی بهره می گیرد.این سبک در این که بر پایه مفاهیم دینی و اخلاقی معنا می شود،از مکاتب ادبی اروپایی فاصله می گیرد.



منبع:www.viramag.ir

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


گیزمیز حق ندارد!
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 ساعت 20:18 | بازدید : 1006 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

سعید مبیّن شهیر یه صراحت اعلام کرد:

((سایت یا کانال قیزمیز حق ندارد مطلب یا فیلم یا عکسی درباره وی منتشر کند.در صورت انجام این کار ، بدکاری کرده و تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:من اجازه نمی دهم سایت یا کانال عامی مانند گیزمیز درباره من و ادبیات من اظهار فضل کند.بهتر است به دنبال موضوعات عمومی برود و وارد حوزه تخصصی ادبیاتِ(حداقل من)نشود.
وی در ادامه گفت:در روزنامه ها هم این سخن را تکرار خواهم کرد تا هیچ جای کتمانی وجود نداشته باشد))

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آسا نیوز:بیان مشکلات اجتماعی دغدغه نمادگرایی جادویی
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 ساعت 17:59 | بازدید : 1053 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

سعید مبیّن در گفتگو با پایگاه خبری روزنامه مهدتمدن(اسانیوز)عنوان کرد:
من به مشکلات اجتماعی بیش از همه مشکلات بها می دهم.بر همین اساس سبک را هم بیشتر متوجه به مشکلات اجتماعی میکنم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


با استاد میرزا حسین کریمی مراغه ای
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 ساعت 17:54 | بازدید : 1020 | نویسنده : یک دوست | ( نظرات )

روز خوبی با استاد داشتم.
اخلاق نیکو و تواضعش بیشتر نظرم را جلب کرد.آذربایجان باید به داشتن این فرد افتخار کند.
به داشتن شیخ الشعرا و امین الحکما.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 11234
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 108
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 13
:: بازدید ماه : 97
:: بازدید سال : 273
:: بازدید کلی : 11234